Rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
06:00–8:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne, tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy dydaktyczne, tematyczne, prace porządkowo – gospodarcze, zabawy ze śpiewem.
08:00-8:20 Ćwiczenia poranne.
08:20–8:30 Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowo-higieniczne, pełnienie dyżurów.
08:30–9:00 Śniadanie. Przejście do zabaw swobodnych
09:00–10:00 Zajęcia inspirowane przygotowane i prowadzone przez nauczyciela, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego.
10:00–10:30 Gry i zabawy ruchowe
10:30–11:30 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane
i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania świata, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.
11:30–11:45 Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne, pełnienie dyżurów
11:45–12:15 Obiad, przejście do zabaw swobodnych
12:15–12:30 Odpoczynek. Słuchanie muzyki, relaksacja,
12:30–14:15 Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, dowolna twórczość plastyczna
14:15-14:30 Przygotowanie do podwieczorku. Czynności porządkowo-higieniczne, pełnienie dyżurów
14:30-14:45 Podwieczorek, przejście do zabaw swobodnych
14:45- 17.00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci do domów.